Onlinevaruhuset Boozt förstärker sina rötter i Öresundsregionen samt sitt engagemang för hälsa och rörelse genom att bli huvudsponsor för Broloppet 2025. Detta kommer att ytterligare förhöja upplevelsen för de 40 000 deltagarna.
Boozt kommer vara loppets viktigaste partner i firandet av en välintegrerad Öresundsregion samt 25-årsjubileet av Öresundsbrons öppning.
”För Boozt är det helt naturligt att bli huvudsponsor för Broloppet 2025. Boozts framgång och välstånd har sin bas i Öresundsregionen och det är här majoriteten av våra mer än 1 000 talangfulla medarbetare lever sina liv och utför sitt dagliga arbete. Öresundsbron är en symbol för enighet och detta lopp är en fantastisk möjlighet att, genom ett stort friskvårdsevenemang, förena tiotusentals löpare över Öresund” säger Boozts VD och medgrundare Hermann Haraldsson.
Erfarenhet av att säkerställa en fantastisk deltagarupplevelse
Boozt har en tradition av att aktivt bidra till att stärka det regionala samhället över gränserna. Som ett av de ledande onlinevaruhusen i Norden, med de största märkena inom utrustning och kläder för en aktiv livsstil, är Boozt redan en välkänd huvudsponsor av stora sportevenemang i både Danmark och Sverige.
”Som långvarig partner och huvudsponsor för ett antal av de största loppen – inklusive de största halvmarathonen i Sverige och Danmark – har vi en omfattande erfarenhet av hur Boozt kan hjälpa till att skapa den bästa möjliga upplevelsen för alla deltagare,” säger Hermann Haraldsson.
Boozts goda erfarenhet av att stärka deltagarupplevelsen i stora evenemang är också något som arrangörerna från Malmö Allmänna Idrottsförening (MAI) och Sparta Atletik & Löpning ser som mycket positivt inför Broloppet 2025:
”Detta gör det möjligt för oss att erbjuda alla de deltagare som korsar Öresund en oförglömlig dag. Boozt delar inte bara loppets vision om att ena regionen, de har även ett stort engagemang för och förståelse för sport och alla de starka sociala värden som kan uppnås genom rörelse och hälsa,” säger Dorte Vibjerg, VD för Sparta Atletik & Löpning.
MAI:s klubbdirektör Peter Karlsson, betonar vikten av bra partners:
”Det känns alltid extra bra när vi hittar engagerade partners som delar samma värderingar som oss som arrangörer. Boozt bidrar starkt till tre viktiga hörnstenar i Broloppet 2025: socialt ansvar, upplevelse och gemenskap i regionen. Vi ser fram emot att ge löparna en fantastisk upplevelse som inspirerar till fortsatt träning och hälsa.”
Stöd för träning och ryggsäck till alla
Partnerskapet med Boozt innebär att nivån på upplevelsen före, under och efter loppet kommer att höjas. Deltagarna kommer att få hjälp i sina förberedelser inför loppet med träningsprogram och alla kommer att få en ryggsäck av hög kvalitet beträffande design. Förhoppningen är att deltagarna kommer att använda ryggsäcken i många år framöver. Det har valts en certifierad leverantör som lever upp till höga standardkrav vad gäller ansvar i produktionen. Boozt kommer också ansvara för loppets profilutbud, även här kommer utbudet hålla en hög kvalitet.
I februari såldes Broloppet 2025 slut på några timmar. Cirka 100 000 svenska, danska och internationella löpare försökte då få tag i några av de 40 000 startplatserna.
Fakta om Boozt
- Nordens ledande onlinevaruhus för mode och livsstil.
- Boozt erbjuder ett attraktivt urval av starka nordiska och internationella varumärken från Norden, relevanta för en mängd olika livsstilar.
- Boozt har haft en hög tillväxt under hela sin livstid och hade under 2023 en omsättning på ca 7,75 miljarder SEK.
- Kundbasen omfattar mer än 3,5 miljoner aktiva kunder – de flesta i Norden. Boozt är verksamt på 14 marknader i Europa.
- Alla beställningar skickas från ett centraliserat lager i Ängelholm, Sverige. Lagret har världens största AutoStore-installation, där cirka 1 300 robotar och 500 anställda levererade cirka 7,5 miljoner beställningar 2023.
- Antal anställda: 1100
- Antal nationaliteter: 50
- Huvudkontor i Malmö. Övriga kontor i Köpenhamn, Århus, Ängelholm, Vilnius, Poznan.